Přeskočit na hlavní obsah

Příspěvky

22 měsíců u DP Praha :-)

No jo, já vím... čekání na další příspěvěk 20 měsíců... Aspoň víte, koho si poslat pro smrt :-) Ale nemožné se stalo skutečným a blog znovu ožívá. Částečně proto, že jsem od štědrého dne na neschopence a nemám do čeho píchnout, ale samozřejmě je hromada nových věcí a já jsem o skorem dva roky déle v podniku. A víte co? Pořád dobrý. V posledním příspěvku jsem vám psal, že máme nový polep zadní části autobusu. Ano, správně, tenhle... A dostal ho nejen náš autobus 6683, ale i pár okolních pořadových čísel, například 6684. A ten jsem následně vyfasoval já na linku 150. A protože to miminko tak krásně žadoní, že chce taky plavat..., řekl jsem si, proč ne... a nakonec fakt plavalo... 26.7.2023 mi v zastávce Labe zahořela zadní část autobusu. Nejdřív z toho šel bílý dým, takže to vypadalo, že se to vaří a unikala chladící kapalina. Jakmile jsem pootevřel zadní dekl motoru, bylo jasné, že to pára nebude. Vyhnal jsem lidi z busu, vypnul baterky a telefonem volal hasiče. A protože jsem byl pod p...

Dva měsíce u DP Praha

Ahoj, zítra to budou dva měsíce od chvíle, kdy jsem se vydal na samostatnou linku bez dohledu statného ošetřovatele . A pořád jsem ucho :-) No jo no, dva měsíce s ještě neoschlým razítkem na smlouvě z vás neudělá řidiče seniora. Zatím mi přijde, že déle jak já, je tam každý. Ale to je na začátku normální. Naštěstí vídám na garážích další dva kluky z kurzu a třetího mám za parťáka. Kam se poděli další dva netuším. Den za dnem utíká jak voda.  Z linky na linku, přesně podle turnusu a v zálohách zpravidla dostáváme další linky, které bychom jinak neměli. Takhle je možnost si projet všechno, co garáž obsluhuje. Někdy je to záhul a někdy leháro. Asi jako všude. Nicméně, stále řídím s úsměvěm na tváři, pokud zrovna nenarazím na blbce na silnici nebo nedejbůh v autobuse. Ale to se stává maximálně jednou za...  ... ... den? No, řidiči jsou občas jak praštění polenem a cestující někdy na první dobrou nepochopí, co jsem mu chtěl naznačit, ale důležité je, že se nakonec vždycky domluvíme...

Výměna vozu na lince, CZBus a další radosti...

Přeji vám krásné, slovy rosničky: "Na většině území naší republiky...", deštivé dopoledne. Po první výplatě se slehla zem, zato konta institucí, pojišťoven, čerpacích stanic, prodejen potravin a v neposlední řadě mých bývalých manželek, se o pár (tisíc) korun zvýšila. Ale to je vlastně důvod, abychom se udržovali v pracovním procesu a neleželi doma na kanapi. A jaký máme stav? Práce mne stále baví, na každou směnu se těším, (protože zpravidla nevím, co mne čeká; jako onehdy linka 137 :-) ), obrubníky se mi vyhýbají a už je ani neregistruju, vše zatím bez nehod a podobných škodních událostí. Ťuk, ťuk, ťuk, klepu na dřevo. Drobné seky se dějí stále, jako že třeba mám tendenci odbočit někam, kam nemám, naštěstí si to vždy včas uvědomím a myslím, že v 99% případů to cestující ani nezaregistruje. Některé linky už má člověk pod kůží, v případě potřeby navigace funguje podle mých představ. Takže samá pozitiva a sociální jistoty :-) Výměna vozu na lince Včera na lince 190 se mi přiho...

První výplata a jede se dál...

Tak vás všechny zdravím po Velikonocích, které jste si jak doufám řádně užili a máme tady první výplatu. A jako dobrý...  Pojďme si zrekapitulovat březen: Od 6. do 10. března probíhalo školení, tedy 5 dní. 13.3 byl nástup na garáže a od 14.3 do 16.3, tedy 3 dny jsem jezdil v zácviku a byly to šejdry. V sobotu 18.3 jsem jel první samostatnou linku a v neděli pokračoval... to byly dvě ranní. V pondělí 20.3 jsem měl ještě šejdr, v úterý volno, středa a čtvrtek ranní a v pátek volno. Víkend jsem si užil na odpolední. Ta pokračovala až do úterý a ve středu 29.3 zase volno. Čtvrtek a pátek 30. a 31.3 ranní. Takže v souhrnu: 5 dní výcvik, 1x den bez jízdy - nástup, 4x šejdr, 6x ranní, 4x odpolední a 4x volno. 117,20 hod.  práce, 37,50 hod. kurz, 20,05 hod. přesčas. K tomu příplatky: Přesčas 25%, Práce v So a Ne, Práce v noci, Příplatek za práci v odpolední době, Příplatek za dělenou směnu a Příplatek za práci v dělené směně, Příplatek za řízení kloubového autobusu, Příplatek za praxi...

Řiditel autobusu vs Řidič autobusu

Jak často říkám, stejně jako u některých dalších povolání, např. u zdravotních sestřiček, řidič autobusu není práce, ale diagnóza. U některých je to vysloveně psychiatrická diagnóza. Je mi jasné, že někteří z vás z tohoto článku nebudou skákat nadšením, převážně ti, kteří se v něm poznají... ale na 100% vím, že ti, kteří to cítí jako já mi dají za pravdu. A věřte mi, že nás není málo. A ačkoli i u DP Praha jsem poznal několik kolegů, kteří přesně zapadají do schématu řiditelů z tohoto článku, poznal jsem tu i několik těch druhých, těch řidičů. A za to jsem neskutečně rád. A aspoň jeden z těch, co se v tom poznají o tom možná začne přemýšlet a něco s tím udělá. Naivní, že? Já vím. Řiditel autobusu Dříve bych napsal "český řiditel autobusu". Ale po zkušenostech z Flixu mohu toto označení rozšířit i na polské, srbské, slovenské, ukrajinské a další kolegy. A jak poznáte řidiče autobusu od řiditele autobusu? Pozn.: pojem řiditel autobusu si pro účely z tohoto článku vypůjčuji od s...

Londýn - směny, pracovní doba a výkazy

Ahoj, před nějakou dobou mi přistál ve zprávách dotaz na to, jaké směny jsme měli v Londýně na městské. Pro všechny, kdo nečetli můj blog od začátku a tedy mou anabází v Anglii upozorňuji, že informace v tomto článku jsou z roku 2018 a tedy rozhodně nemusejí být aktuální. Zároveň se jedná o informace pouze ze společnosti Metroline, netýkají se tedy jiných společností, jezdících pod Transport for London v Londýně. Směny Nakonec bych řekl, že to bylo velmi podobné tomu, co máme nyní u DP Praha. Takže směny okolo 8-9 hod. Viz pár rozvrhů směn (linek). Route (linka), Duty (pořadí linky), Sign On (začátek), Sign Off (konec) a Break (pauza). Bílý sloupeček jsou směny Pondělí - Pátek, šedá je Sobota a červená je Neděle. A tady pravidla: Vozová karta Tohle, (viz foto níže), je karta, něco jako náš vozák - tedy to, co si berete s sebou do autobusu a kde máte vyznačenou linku, pořadí, jednotlivá kola, číslo autobusu a časy. Číslo autobusu proto, že tam funguje tolik tady u nás skloňovaný systém,...