Přeskočit na hlavní obsah

22 měsíců u DP Praha :-)

No jo, já vím... čekání na další příspěvěk 20 měsíců... Aspoň víte, koho si poslat pro smrt :-)

Ale nemožné se stalo skutečným a blog znovu ožívá. Částečně proto, že jsem od štědrého dne na neschopence a nemám do čeho píchnout, ale samozřejmě je hromada nových věcí a já jsem o skorem dva roky déle v podniku.

A víte co? Pořád dobrý.

V posledním příspěvku jsem vám psal, že máme nový polep zadní části autobusu. Ano, správně, tenhle...


A dostal ho nejen náš autobus 6683, ale i pár okolních pořadových čísel, například 6684. A ten jsem následně vyfasoval já na linku 150. A protože to miminko tak krásně žadoní, že chce taky plavat..., řekl jsem si, proč ne... a nakonec fakt plavalo...


26.7.2023 mi v zastávce Labe zahořela zadní část autobusu. Nejdřív z toho šel bílý dým, takže to vypadalo, že se to vaří a unikala chladící kapalina. Jakmile jsem pootevřel zadní dekl motoru, bylo jasné, že to pára nebude. Vyhnal jsem lidi z busu, vypnul baterky a telefonem volal hasiče. A protože jsem byl pod policejními kasárnami, první auto, co se vracelo na základnu si mne všimlo, takže policajti tam byli asi za dvě minuty. A po nich za pár minut hasiči... To už byla celá zadní část autobusu jedna ohnivá koule.


Po cca dvou hodinách si vrak odtáhli na Kačerov, mně dovezli nový autobus a tradá. Ale, že by to byl zážitek z nejpříjemnějších... příště bych si to odpustil.

Podrobnosti o autobuse 6684: https://seznam-autobusu.cz/vuz/19511

...a zase ten Londýn

V únoru následujícího roku jsem se vypravil opět do Londýna, tentokrát do studií Harryho Pottera s manželkou a synem. Pokud jste tam ještě nebyli, vřele doporučuji... tedy pokud jste aspoň trochu fanoušky této legendy :-)

Do studií nás dovezl elektrický autobus... 



Pokud by vás to zajímalo, zde najdete fotky ze studií: https://www.rajce.idnes.cz/africzan/album/harry-potter-studios-london

Třeba alternativa k tříčlánkovému autobusu do Prahy... proč to hnát do délky, když to můžeme zvednou o štok?

V červnu 2024 nám odstavili náš 6683. Dosloužil. A jiný už jsme nedostali. Na garáže začli přicházet nové autobusy pro dopravní podnik a to jak naftové, tak hybridy. Zaškolili nás na ně, ale jak to u nových strojů bývá, nic po vůli, nic po chuti a na nová auta každý nadával. Předpokládám asi tak, jako na SORky, když přišly po Karosách. A dneska si SORky chválí... No jo no, každá novinka si musí sednout. Jsou to Iveca, ale nikoli z naší produkce z Vysokého Mýta, ale z Turecka... důvod? Cena. No, kdo jsem já, abych to hodnotil nebo soudil.




On čas ukáže...

Klíčov


V květnu 2024 jsem se "osamostatnil" a absolvoval svůj poslední rozvod. Díky tomu jsem se přestěhoval na druhý konec Prahy, odkud dojíždění na Kačerov nebylo zrovna labůž. Hlavně po ranní směně v největším provozu. Proto jsem požádal dopravní podnik o přestup na garáž Klíčov.

Bohužel garáž měla plno a tak jsem se tam dostal až v září 2024. Ale dostal :-) 

Takže nyní jsem kmenovým řidičem na Klíčově, do práce to mám cca 15 minut autem a pohodička. Hned od začátku, asi po týdnu, jsem byl zařazen do pravidelného turnusu, kde mi volna a volné víkendy vycházejí přesně tak, jak jsem je měl na Kačerově, takže nebylo třeba nic měnit, dostal jsem se k parťákovi, se kterým si rozumíme, máme přidělený vůz 6971, takže vcelku dobře zajetý autobus a já vám tak nějak nemám, na co bych si stěžoval.

Práce super, peníze super, volný čas dostatečný, cestující... no, tam to občas zaskřípe :-D A hlavně pohodička. Odjedu si směnu, odevzdám desky a jdu domů s čistou hlavou. Peníze mám na účtě vždycky včas a plat se pravidelně zvedá. DP Praha uzavřel s městem smlouvu na dalších, tuším, 22 let, takže mám zajištěnou práci až do důchodu, stravenky mi víceméně pokrývají běžné výdaje na potraviny (svačiny apod.), bydlení mám hezké, pes je se mnou zatím spokojený (aspoň mne zatím nepokousal)... prostě samá pozitiva a sociální výhody :-)


Takže tolik asi shrnutí těch 20 měsíců, co jsme se neslyšeli. Prostě Dopravní podnik byl dobrá volba. A víte co? Už se těším do práce. Už jen proto, aby bylo o čem psát :-)

Váš BusDriverCZ


Čtěte dále: 

Atlas cestujících, část první - Babosedník

---


A pokud chcete zprávy z první ruky, budu rád za sledování:

Facebook: Bus Driver CZ

Instagram: @busdrivercz

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Atlas cestujících, část první - Babosedník

V jednom z předešlých příspěvků jsem rozebral řidiče autobusů, tak abych nezůstal nikomu nic dlužen, koukneme se dneska na druhou stranu barikády, tedy na naše milé cestující. Předem samozřejmě nutno podotknouti, že se jedná o nadsázku (řidiči autobusů samozřejmě vědí, že ne a že je to jen slabý odvar :-D ) a že máme, přesto všechno, naše milé pasažéry, cestující, kaštany či substrát, či jak jim jen chceme říkat, vlastně rádi :-) Na úvod tedy snad trocha definice, aneb, co nám o cestujících říká odborná literatura, konkrétně publikace "S lang pražských dopraváků"   od   autorů Františka Proška a Pavla Adámka: Kaštani [= přepravní substrát, = smetáci] cestující [vzniklo pravděpodobně v začátcích provozu metra, kdy při ranním otevření vstupu do stanic větší počet cestujících spěchal po schodech na nástupiště - "sypali se jako kaštany"] - vysypat kaštany: nechat vystoupit cestující Tolik citace z moudré knihy :-) Podobné vysvětlení lze najít i na stránkách Busportal.c...

Atlas cestujících, část třetí - Nekalé živly

Týden uběhl jako voda... zdá se mi to nebo tenhle rok letí jako zběsilý? Před chvílí byly vánoce a už každý blbne s Valentýnem. Než se otočíme, přijdou Velikonoce.  Myslíte, že Máchal (https://www.instagram.com/machalbusak/) bude na Valentýna v autobuse rozdávat místo tradičních bonbónů, taková ta srdíčka alá gumoví medvědi? Nebo objetí zdarma? :-D To by se mu nástup cestujících dobře protáhl. Pokud by si za sebe nesjednal zástup... Jestli někdo z vás pamatuje ve starých kloubových Ikarusech tu průvodčí, co seděla za přepážkou uprostřed busu, to by mohlo fungovat :-D Dnešní téma bude zase trochu ošemetné, ale když jsme zmákli kočárky, tohle dáme levou zadní. Zkusíme si povědět o těch "cestujících", které nevidíme rádi, ale přesto se nám vyskytují v míře nemalé. Jmenný atlas cestujících (nejen) pražské MHD Hnízdil Nevábný S tímto druhem máme zkušenost všichni, jak my řidiči, tak naši cestující. Je to taková ta bizardní postavička neurčitého tvaru, stáří, převážně mužského pohl...

Atlas cestujících, část třetí - Kočárník Mateřský

Zdravím vás po týdnu a děkuji za všechny vaše ohlasy :-) Jsem rád, že vás blog baví. Tento týden neproběhly žádné katastrofy ani mimořádné události, kromě vyloučení z přepravy několika nezpůsobilých jedinců a proto můžeme hned skočít na třetí díl. Nebojím se totiž, že by nebylo o čem povídat. Jmenný atlas cestujících (nejen) pražské MHD Kočárník Mateřský Protože tento druh cestujícího bývá výjimečně nervózní a nedůtklivý a toto téma tak bude výbušné jak Papinův Hrnečku vař, pomůžeme si citacemi z "Přepravních podmínek PID". Ty budou vždy kurzívou a podbarvené. Jako tato věta. Ono totiž býti rodičem nemluvněte není zpravidla procházka růžovou zahradou, ani pobytem v lázních, i když se vám to budou ze všech stran snažit vsugerovat. Kdo tu zkušenost má, dá mi jistě za pravdu. Toto téma nebude příliš veselé, ale přesto je nutné se mu pověnovat, protože to, co rodič dokáže vymyslet je občas neuvěřitelné... Pokud se k tomu navíc nenacházíte ve vrstvě obyvatelstva, které své, samost...