Přeskočit na hlavní obsah

Dva měsíce u DP Praha

Ahoj, zítra to budou dva měsíce od chvíle, kdy jsem se vydal na samostatnou linku bez dohledu statného ošetřovatele. A pořád jsem ucho :-) No jo no, dva měsíce s ještě neoschlým razítkem na smlouvě z vás neudělá řidiče seniora. Zatím mi přijde, že déle jak já, je tam každý. Ale to je na začátku normální. Naštěstí vídám na garážích další dva kluky z kurzu a třetího mám za parťáka. Kam se poděli další dva netuším. Den za dnem utíká jak voda. 

Z linky na linku, přesně podle turnusu a v zálohách zpravidla dostáváme další linky, které bychom jinak neměli. Takhle je možnost si projet všechno, co garáž obsluhuje. Někdy je to záhul a někdy leháro. Asi jako všude. Nicméně, stále řídím s úsměvěm na tváři, pokud zrovna nenarazím na blbce na silnici nebo nedejbůh v autobuse. Ale to se stává maximálně jednou za... 

...

... den?

No, řidiči jsou občas jak praštění polenem a cestující někdy na první dobrou nepochopí, co jsem mu chtěl naznačit, ale důležité je, že se nakonec vždycky domluvíme.

Na účet doběhla druhá výplata, tentokrát za kompletní měsíc a jako dobrý. Když jsem nastupoval k DP, počítal jsem, že budu mít v čistém tak o deset tisíc méně, než nakonec mám. Takže dobrý. Za mne spokojenost. Směny v pohodě, domluva na garážích bez problémů, autobus jezdí bez větších závad, v CZBusu je pořád sranda; já si nemám na co stěžovat.

Jasně... je tu pár drobností, ale ty mne netlačí zásadně... ale nebyl bych to já, abych se o nich alespoň nezmínil. Řidiče jsem tu propral minule dokonale... takže jen maličkost... v posledních dvou dnech jsem potkal jednoho řidiče při výjezdu z garáže na linku s cigaretou za volantem... jako sorry, ale to to dopytle nevydržíš na zastávku? Trochu prasárna, ne? No a dneska zase frajer s telefonem u ucha s autobusem s lidma. Otázka zní stále stejně: DOPRDELE PROČ? V dnešní době, kdy handsfree stojí tři stovky. PROČ? Fakt ti to za ten průser stojí?

Jasně... já a moje skleroza. Já si dneska třeba handsfree zapomněl doma. No jo no, tak nebyla vysílačka, nebyly podcasty a nebyly telefonáty. Svojí ex jsem to vytípnul a zavolal jí o pauze s plnou pusou (ona je zvyklá :-D ). A parťákovi jsem na reprák řekl, kde mne má střídat a bylo to. A argument některých kolegů na zakrývání prosklených dveří kabiny hadrama, záclonkama, bundou apod.: "aby na mě lidi blbě nečumněli, když mám v ruce telefon..." No, dopytle a proč máš v ruce telefon??? Za jízdy!

Ale to je asi nekonečný příběh :-) 

---

Zajímavá skutečnost, která mne jednoho dne došla, při cestě z práce, je fakt, že máte ČAS. Čas na rodinu, na koníčky, na sport, na sebe... Že vám to přijde samozřejmé?


No, pokud pracujete například pro Flixbus, vaše směna je 9 až 15 hodin. A pak z toho autobusu vystoupíte. Ale tady nastává ten zásadní rozdíl. Vy z něj vystoupíte v Hamburku, Berlíně, Kodani, Budapešti... a jdete na hotel nebo jiné ubytování. Máte čas se tak najíst, umýt a vyspat, případně si dojít nakoupit. V lepším případě při příznivější směně nebo v případě 24 hodinové pauzy máte možnost se projít po městě. A tak je to většinou šest dní v kuse. Pak se jeden den přepravujete domů do Čech, dva dny jste doma a poslední den se zase navážíte zpátky. To, pokud máte nejčastější turnus 6+4. Tak se to jmenuje, ale v praxi je to 8+2, protože jak říkám, jeden den se svážíte a jeden den se navážíte. Takže dva dny čistého volna a hurá zase na šestidenní směnu.

Kdežto tady u DP pracuju nejčastěji 8-10 hodin, vystřídám nebo zatáhnu do garáže a mám volno. Ale volno v tomhle případě znamená, že jdu domů (cca 10 minut autem) a můžu si dělat co chci. Mám 4 dny ranní, 4 dny odpolední, mezitím vždy jeden všední den volno, takže si zařídím další věci nebo udělám jinou práci a jednou za 14 dní mám volnou sobotu a neděli. Takže dost času na cokoli, co mne baví. A ve svém domácím prostředí. Takže kluci (a holky), co chodí na fotbal, s kamarády na pivo, na šipky... dělají sporty nebo jsou třeba u dobrovolných hasičů... co chodí do společnosti, do kina nebo na rande... do přírody, na ryby... prostě máte hafo volného času. 

A to je benefit, který vám nevynahradí ani těch pár tisícovek navíc, co máte na dietách. Ty stejně projíte :-)

Ty jo, asi bych měl dělat náboráře pro DP :-D :-D :-D

---

A další novinka?

Udělali nám na autobus nový polep na zadní část, jak se vám líbí?


Váš BusDriverCZ


Čtěte dále: 22 měsíců u DP Praha :-)


---


A pokud chcete zprávy z první ruky, budu rád za sledování:

Facebook: Bus Driver CZ

Instagram: @busdrivercz


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Atlas cestujících, část první - Babosedník

V jednom z předešlých příspěvků jsem rozebral řidiče autobusů, tak abych nezůstal nikomu nic dlužen, koukneme se dneska na druhou stranu barikády, tedy na naše milé cestující. Předem samozřejmě nutno podotknouti, že se jedná o nadsázku (řidiči autobusů samozřejmě vědí, že ne a že je to jen slabý odvar :-D ) a že máme, přesto všechno, naše milé pasažéry, cestující, kaštany či substrát, či jak jim jen chceme říkat, vlastně rádi :-) Na úvod tedy snad trocha definice, aneb, co nám o cestujících říká odborná literatura, konkrétně publikace "S lang pražských dopraváků"   od   autorů Františka Proška a Pavla Adámka: Kaštani [= přepravní substrát, = smetáci] cestující [vzniklo pravděpodobně v začátcích provozu metra, kdy při ranním otevření vstupu do stanic větší počet cestujících spěchal po schodech na nástupiště - "sypali se jako kaštany"] - vysypat kaštany: nechat vystoupit cestující Tolik citace z moudré knihy :-) Podobné vysvětlení lze najít i na stránkách Busportal.c...

Atlas cestujících, část třetí - Nekalé živly

Týden uběhl jako voda... zdá se mi to nebo tenhle rok letí jako zběsilý? Před chvílí byly vánoce a už každý blbne s Valentýnem. Než se otočíme, přijdou Velikonoce.  Myslíte, že Máchal (https://www.instagram.com/machalbusak/) bude na Valentýna v autobuse rozdávat místo tradičních bonbónů, taková ta srdíčka alá gumoví medvědi? Nebo objetí zdarma? :-D To by se mu nástup cestujících dobře protáhl. Pokud by si za sebe nesjednal zástup... Jestli někdo z vás pamatuje ve starých kloubových Ikarusech tu průvodčí, co seděla za přepážkou uprostřed busu, to by mohlo fungovat :-D Dnešní téma bude zase trochu ošemetné, ale když jsme zmákli kočárky, tohle dáme levou zadní. Zkusíme si povědět o těch "cestujících", které nevidíme rádi, ale přesto se nám vyskytují v míře nemalé. Jmenný atlas cestujících (nejen) pražské MHD Hnízdil Nevábný S tímto druhem máme zkušenost všichni, jak my řidiči, tak naši cestující. Je to taková ta bizardní postavička neurčitého tvaru, stáří, převážně mužského pohl...

Atlas cestujících, část třetí - Kočárník Mateřský

Zdravím vás po týdnu a děkuji za všechny vaše ohlasy :-) Jsem rád, že vás blog baví. Tento týden neproběhly žádné katastrofy ani mimořádné události, kromě vyloučení z přepravy několika nezpůsobilých jedinců a proto můžeme hned skočít na třetí díl. Nebojím se totiž, že by nebylo o čem povídat. Jmenný atlas cestujících (nejen) pražské MHD Kočárník Mateřský Protože tento druh cestujícího bývá výjimečně nervózní a nedůtklivý a toto téma tak bude výbušné jak Papinův Hrnečku vař, pomůžeme si citacemi z "Přepravních podmínek PID". Ty budou vždy kurzívou a podbarvené. Jako tato věta. Ono totiž býti rodičem nemluvněte není zpravidla procházka růžovou zahradou, ani pobytem v lázních, i když se vám to budou ze všech stran snažit vsugerovat. Kdo tu zkušenost má, dá mi jistě za pravdu. Toto téma nebude příliš veselé, ale přesto je nutné se mu pověnovat, protože to, co rodič dokáže vymyslet je občas neuvěřitelné... Pokud se k tomu navíc nenacházíte ve vrstvě obyvatelstva, které své, samost...