Přeskočit na hlavní obsah

Londýn - směny, pracovní doba a výkazy

Ahoj,

před nějakou dobou mi přistál ve zprávách dotaz na to, jaké směny jsme měli v Londýně na městské. Pro všechny, kdo nečetli můj blog od začátku a tedy mou anabází v Anglii upozorňuji, že informace v tomto článku jsou z roku 2018 a tedy rozhodně nemusejí být aktuální.

Zároveň se jedná o informace pouze ze společnosti Metroline, netýkají se tedy jiných společností, jezdících pod Transport for London v Londýně.

Směny

Nakonec bych řekl, že to bylo velmi podobné tomu, co máme nyní u DP Praha. Takže směny okolo 8-9 hod. Viz pár rozvrhů směn (linek). Route (linka), Duty (pořadí linky), Sign On (začátek), Sign Off (konec) a Break (pauza). Bílý sloupeček jsou směny Pondělí - Pátek, šedá je Sobota a červená je Neděle.




A tady pravidla:




Vozová karta

Tohle, (viz foto níže), je karta, něco jako náš vozák - tedy to, co si berete s sebou do autobusu a kde máte vyznačenou linku, pořadí, jednotlivá kola, číslo autobusu a časy.

Číslo autobusu proto, že tam funguje tolik tady u nás skloňovaný systém, kterému se naši čeští řidiči tak moc brání a tedy střídání autobusů na lince. Tady u nás je každý zvyklý na systém přidělených autobusů. Mám svůj autobus, v něm mám svoje plyšáčky a serepetičky a běda, jak mi na něj někdo sáhne :-)

Jenže tenhle systém není moc efektivní pro společnost. Proč? Protože když stojíte vy, stojí i autobus. A autobus, který stojí, nevydělává peníze. 

Takže u Arrivy jsem to tak měl. U Flixbusu už ne... tam už přišli na to, že autobus mají na leasing a tak se musí točit, aby vydělával. Takže dojedete na konečnou, tam skočí do autobusu jiná posádka a buď jede zpátky nebo třeba pokračuje po lince dál... a vy, až se vyhajáte, skočíte zase do autobusu, co přiveze jiná posádka a jedete dál. Vy spíte, autobus maká.

A stejně tak to fungovalo v Londýně a zcela jistě nás to bude časem čekat i v Praze. Ráno přijdete, zjistíte podle vozové karty (viz foto níže), že máte autobus č. 171 na lince 491 z Waltham Cross do North Middlesex Hospital, služba 321, najdete si ho na plánku, kde stojí, zkontrolujete si ho a vyrážíte v 5:40 hod. na linku. V 6:25 hod. začínáte u nemocnice první spoj. Jezdíte s autobusem č. 171 až do 10:06 hod. a pak máte pauzu na oběd. Takže si vezmete tašku nebo baťůžek a jdete na hambáč a do vašeho autobusu naskočí kolega, který s ním jede třeba úplně jinou linku. Vám skončí v 11:06 hod. pauza, přijede autobus č. 176, vyběhne z něj řidič s baťůžkem, maže na fish&chips, vy do toho skočíte a pokračujete si na lince 491, dokud ve 13:20 hod. nepřijedete na konečnou, kde necháte autobus pro někoho dalšího a vás stáhne na garáže osobák nebo mikrobus. A kola se točí...




Parkování autobusů

Abyste měli představu, jak jsou ráno nahňácané autobusy na garáži, přikládám následující plánek. Jen předešlu, že to obdivuju, protože ten systém parkování zrcátko na zrcátko, čumák na zadek tak natěsno, jak to je jde je úžasně efektivní. Co obdelníček, to autobus, ale to by vám asi došlo :-)


a jak to vypadalo v praxi, když jste ráno došli na garáže?





Jízdní výkazy

Co se týká vypisování "stazek", tedy jízdních výkazů, na které tady svorně nadáváme, že to přece musí jít elektroinicky a že je to zbytečné, bylo to tam v podstatě to samé. Možná i horší.

Do výkazu se vypisovala kompletní hlavička, kterou mi máme v DP Praha předtištěnou, tedy garáž, datum, služba, linka, číslo autobusu (resp. všech, co za den vystřídáte). Dále vaše osobní číslo, jméno, číslo interní, datum přihlášení a odhlášení na píchačce.

No a potom na lince po příjezdu na každou konečnou její označení, čas příjezdu a čas odjezdu na další kolo, čas přestávky a samozřejmě případná zpoždění a události na lince.

Na zadní stranu pak záznamy v případě nehody a jiných událostí.




A zajímavost nakonec:

Když vám jde do autobusu vodící pes, má jednotné označení... a na zádech takovou tu rukojeť, za kterou se ho drží vedená osoba. Takže to je jasné.

V Anglii mají pro každý handicap jinak označeného psa a to se v tom pak vyznejte :-)


No, naštěstí bylo z čeho studovat...



Tak díky za ten dotaz, který vedl k tomuto článku a za to, že jsem si mohl zavzpomínat na Anglii.

Váš BusDriverCZ


---

A pokud chcete zprávy z první ruky, budu rád za sledování:
Facebook: Bus Driver CZ
Instagram: @busdrivercz




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Atlas cestujících, část první - Babosedník

V jednom z předešlých příspěvků jsem rozebral řidiče autobusů, tak abych nezůstal nikomu nic dlužen, koukneme se dneska na druhou stranu barikády, tedy na naše milé cestující. Předem samozřejmě nutno podotknouti, že se jedná o nadsázku (řidiči autobusů samozřejmě vědí, že ne a že je to jen slabý odvar :-D ) a že máme, přesto všechno, naše milé pasažéry, cestující, kaštany či substrát, či jak jim jen chceme říkat, vlastně rádi :-) Na úvod tedy snad trocha definice, aneb, co nám o cestujících říká odborná literatura, konkrétně publikace "S lang pražských dopraváků"   od   autorů Františka Proška a Pavla Adámka: Kaštani [= přepravní substrát, = smetáci] cestující [vzniklo pravděpodobně v začátcích provozu metra, kdy při ranním otevření vstupu do stanic větší počet cestujících spěchal po schodech na nástupiště - "sypali se jako kaštany"] - vysypat kaštany: nechat vystoupit cestující Tolik citace z moudré knihy :-) Podobné vysvětlení lze najít i na stránkách Busportal.c...

Atlas cestujících, část třetí - Nekalé živly

Týden uběhl jako voda... zdá se mi to nebo tenhle rok letí jako zběsilý? Před chvílí byly vánoce a už každý blbne s Valentýnem. Než se otočíme, přijdou Velikonoce.  Myslíte, že Máchal (https://www.instagram.com/machalbusak/) bude na Valentýna v autobuse rozdávat místo tradičních bonbónů, taková ta srdíčka alá gumoví medvědi? Nebo objetí zdarma? :-D To by se mu nástup cestujících dobře protáhl. Pokud by si za sebe nesjednal zástup... Jestli někdo z vás pamatuje ve starých kloubových Ikarusech tu průvodčí, co seděla za přepážkou uprostřed busu, to by mohlo fungovat :-D Dnešní téma bude zase trochu ošemetné, ale když jsme zmákli kočárky, tohle dáme levou zadní. Zkusíme si povědět o těch "cestujících", které nevidíme rádi, ale přesto se nám vyskytují v míře nemalé. Jmenný atlas cestujících (nejen) pražské MHD Hnízdil Nevábný S tímto druhem máme zkušenost všichni, jak my řidiči, tak naši cestující. Je to taková ta bizardní postavička neurčitého tvaru, stáří, převážně mužského pohl...

Atlas cestujících, část třetí - Kočárník Mateřský

Zdravím vás po týdnu a děkuji za všechny vaše ohlasy :-) Jsem rád, že vás blog baví. Tento týden neproběhly žádné katastrofy ani mimořádné události, kromě vyloučení z přepravy několika nezpůsobilých jedinců a proto můžeme hned skočít na třetí díl. Nebojím se totiž, že by nebylo o čem povídat. Jmenný atlas cestujících (nejen) pražské MHD Kočárník Mateřský Protože tento druh cestujícího bývá výjimečně nervózní a nedůtklivý a toto téma tak bude výbušné jak Papinův Hrnečku vař, pomůžeme si citacemi z "Přepravních podmínek PID". Ty budou vždy kurzívou a podbarvené. Jako tato věta. Ono totiž býti rodičem nemluvněte není zpravidla procházka růžovou zahradou, ani pobytem v lázních, i když se vám to budou ze všech stran snažit vsugerovat. Kdo tu zkušenost má, dá mi jistě za pravdu. Toto téma nebude příliš veselé, ale přesto je nutné se mu pověnovat, protože to, co rodič dokáže vymyslet je občas neuvěřitelné... Pokud se k tomu navíc nenacházíte ve vrstvě obyvatelstva, které své, samost...