Přeskočit na hlavní obsah

Rok 2023 - a jedeme dál...

Za tři roky se toho přihodí hodně. A nám, co kroutíme tím kulatým nesmyslem to utíká rychle... většinou. 

V těch třech letech jsem dál pracoval pro Flixbus, pak nastal Covid19, uzavření hranic, tím pádem uzemnění od volantu k "pozemnímu personálu" na dílnu... pak chvíli taxi, náklaďáky... no a zpátky na Flixbus. Kruh se zdánlivě uzavřel.

autobusy Flixbus

K tomu všemu, co jsem tu shrnul v jednom souvětí se v následujících příspěvcích podrobněji vrátím. 

Ale proč se zase vypisuju tady?

Když jsem odešel z Anglie a přestal psát blog, hodně z vás si žádalo pokračování. V poslední době mi alespoň jednou za tři, čtyři měsíce někdo napíše, že je škoda, že to skončilo nebo jestli nechci psát dál o tom, co dělám teď. Jenže, dokud jsem pracoval u Flixbusu pro českou firmu, měl jsem s tím popravdě trochu problém.

Flixbus Praha
Ačkoli Umbrella Coach & Buses s.r.o., která byla dosud mým zaměstnavatel a která jak jsem psal už v roce 2019 je největším dopravcem pro Flixbus v Evropě, je skvělou firmou, silnou a prosperující, která covid nejen že přestála, ale dokázala během doby, kdy ostatní dopravci lapali po dechu expandovat, rozšiřovat okruh svých aktivit a investovat miliony do svého zázemí (a dotování uzavřeného provozu), přesto byly momenty, kdy nebylo všechno natřené na růžovo a protože jsem huba nevymáchaná a píšu tak, jak to zrovínka cítím, nějak jsem neměl koule na to, pouštět to v rodném jazyce do světa přímo pod oči zaměstnavatele, který česky rozumí (narozdíl od mých anglických živitelů).

V těchto dnech se tato kapitola mého života uzavírá a proto za prvé nemám problém s rekapitulací, stejně věcně a pravdivě, (alespoň z mého subjektivního pohledu), jako v případě mého působení za kanálem a můj nový budoucí zaměstnavatel je pro mne skvělá příležitost, jak na blog navázat a ty nešťastné z vás, kteří jej budou číst, oblažovat svými úspěchy, neúspěchy, poznatky a fakty, příhodami a tím třeba některé z vás inspirovat k následování.

To byl původně i účel části londýnské, proto byla psána tak dopodrobna se všemi okolnostmi práce, podmínek a průběhu. Takže pro běžného čtenáře asi nudné pasáže, které je záhodno přeskočit, avěak pro případného zájemce o práci u stejné společnosti skvělá studnice zákulisních informací.

Takže to vezmeme od prvního dne, od prvního kontaktu a uvidíme, jak se to vyvine. 


A o kom, že je řeč? 

Kruh se uzavírá a já znovu poslal životopis a průvodní dopis do Dopravního podniku hlavního města Prahy. Takže se dozvíte průběh přijímacího řízení, včetně všech potřebných dokumentů, testů a podmínek, projdete se mnou zaškolení i moje první krůčky po garážích i první kilometry na linkách v Praze. No a snad vás to bude bavit stejně, jako vás bavili příběhy z Anglie.

Takže pokud nechcete přijít o další příspěvky, tak mne sledujte a budu rád za všechny komentáře, připomínky a názory.

Váš BusDriver


Čtěte dále...

 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Atlas cestujících, část první - Babosedník

V jednom z předešlých příspěvků jsem rozebral řidiče autobusů, tak abych nezůstal nikomu nic dlužen, koukneme se dneska na druhou stranu barikády, tedy na naše milé cestující. Předem samozřejmě nutno podotknouti, že se jedná o nadsázku (řidiči autobusů samozřejmě vědí, že ne a že je to jen slabý odvar :-D ) a že máme, přesto všechno, naše milé pasažéry, cestující, kaštany či substrát, či jak jim jen chceme říkat, vlastně rádi :-) Na úvod tedy snad trocha definice, aneb, co nám o cestujících říká odborná literatura, konkrétně publikace "S lang pražských dopraváků"   od   autorů Františka Proška a Pavla Adámka: Kaštani [= přepravní substrát, = smetáci] cestující [vzniklo pravděpodobně v začátcích provozu metra, kdy při ranním otevření vstupu do stanic větší počet cestujících spěchal po schodech na nástupiště - "sypali se jako kaštany"] - vysypat kaštany: nechat vystoupit cestující Tolik citace z moudré knihy :-) Podobné vysvětlení lze najít i na stránkách Busportal.c...

Atlas cestujících, část třetí - Nekalé živly

Týden uběhl jako voda... zdá se mi to nebo tenhle rok letí jako zběsilý? Před chvílí byly vánoce a už každý blbne s Valentýnem. Než se otočíme, přijdou Velikonoce.  Myslíte, že Máchal (https://www.instagram.com/machalbusak/) bude na Valentýna v autobuse rozdávat místo tradičních bonbónů, taková ta srdíčka alá gumoví medvědi? Nebo objetí zdarma? :-D To by se mu nástup cestujících dobře protáhl. Pokud by si za sebe nesjednal zástup... Jestli někdo z vás pamatuje ve starých kloubových Ikarusech tu průvodčí, co seděla za přepážkou uprostřed busu, to by mohlo fungovat :-D Dnešní téma bude zase trochu ošemetné, ale když jsme zmákli kočárky, tohle dáme levou zadní. Zkusíme si povědět o těch "cestujících", které nevidíme rádi, ale přesto se nám vyskytují v míře nemalé. Jmenný atlas cestujících (nejen) pražské MHD Hnízdil Nevábný S tímto druhem máme zkušenost všichni, jak my řidiči, tak naši cestující. Je to taková ta bizardní postavička neurčitého tvaru, stáří, převážně mužského pohl...

Atlas cestujících, část třetí - Kočárník Mateřský

Zdravím vás po týdnu a děkuji za všechny vaše ohlasy :-) Jsem rád, že vás blog baví. Tento týden neproběhly žádné katastrofy ani mimořádné události, kromě vyloučení z přepravy několika nezpůsobilých jedinců a proto můžeme hned skočít na třetí díl. Nebojím se totiž, že by nebylo o čem povídat. Jmenný atlas cestujících (nejen) pražské MHD Kočárník Mateřský Protože tento druh cestujícího bývá výjimečně nervózní a nedůtklivý a toto téma tak bude výbušné jak Papinův Hrnečku vař, pomůžeme si citacemi z "Přepravních podmínek PID". Ty budou vždy kurzívou a podbarvené. Jako tato věta. Ono totiž býti rodičem nemluvněte není zpravidla procházka růžovou zahradou, ani pobytem v lázních, i když se vám to budou ze všech stran snažit vsugerovat. Kdo tu zkušenost má, dá mi jistě za pravdu. Toto téma nebude příliš veselé, ale přesto je nutné se mu pověnovat, protože to, co rodič dokáže vymyslet je občas neuvěřitelné... Pokud se k tomu navíc nenacházíte ve vrstvě obyvatelstva, které své, samost...