Přeskočit na hlavní obsah

Příspěvky

Dopravní podnik Hl. m. Prahy - přijímací řízení, část I.

Než se vrátíme do roku 2019-20 k mému ježdění s Flixbusem, drobně odbočíme do současnosti. Jak jsem avizoval při obnovení blogu, v současné době mám podanou výpověď u společnosti Umbrella Coach & Buses a od 1.3.2023, pokud se vše zadaří, nastoupím do DPP Praha, překvapivě jako řidič autobusu. to jste nečekali, co? :-D Postrčilo mne k tomu i mé působení na konci ledna na MHD Jablonec, kde naše firma ukončovala dvouletý kontrakt.  No a protože jsem vám slíbil, že vás ve svém blogu budu provázet nejen nástupem, ale i kariérou u dopravního podniku stejně, jako tomu bylo při mém ježdění v Anglii, kde jinde začít než u Adama. První kroky Když ve mně uzrála myšlenka přestat se toulat po Evropě, přespávat po hotelech a ubytovnách a být doma ve středu a v dubnu, rozhodl jsem se pro znovuucházení se o práci u DPP. Pokud jste pozorně četli předchozí příspěvky, tak víte, že jsem přijímací řízení absolvoval už v roce 2018, po svém návratu z Anglie. Prošel jsem zkouškou z jízdy a zdravotním ...

Ravensburg, Füssen a fenomén "český řidič autobusu"

Práce u Umbrelly na linkách Flixu byla vážně fajn. Vzhledem k tomu, že nejsem zrovna společenský typ a k ukojení jakési potřeby člověka ke styku s jinými lidskými bytostmi, (já to tedy nepociťuju, ale prý něco takového existuje...), mi stačí plný autobus cestujících, brzy mi přestalo vyhovovat jezdit ve dvouposádce. Teda brzy, no asi po půl roce :-) Prostě u mne zafungovala ponorka a tak jsem začal jezdit solo. Linka na kterou vzpomínám moc rád byla Mnichov - Ravensburg . Že vám Ravensburg něco říká? No jasně, Ravensburger puzzle - nejlepší firma na puclata. Teda nevím jak vy, moje srdeční záležitost to není. S mojí trpělivostí bych za chvilku vzal lepidlo, nahrnul to na hromádku, sformoval do kuličky a udělal dětem mičudu. Když to na té krabici vždycky vidím... 1000 dílků, 5000 dílků... fuj. Ale linka to byla luxusní. Považte... Jelo se s nízkou Setrou, Do Ravenu se dojíždělo navečer... Jakmile jste na konečné vypustili dravou zvěř do okolí, poklidili jste si bus a odjezd směr hotel....

Začátky u Flixbusu - 2018/19

Po odchodu z Anglie jsem 18. prosince 2018 nastoupil k firmě Umbrella Coach & Buses, která je dopravcem společnosti FLIXBUS... o tom píšu v posledním pravidelném příspěvku zde:  https://busdrivercz.blogspot.com/2019/07/a-po-sedmi-mesicich-po-odchodu-z-anglie.html  . A ta práce byla fajn. Ne všechny ohlasy na tuhle firmu na facebooku a podobných trolích fórech :-D jsou pozitivní, ale z mé zkušenosti většinou pramení od lidí, kteří z firmy odešli nebo byli odejiti. A věřte mi, že málokdo odchází z téhle firmy za lepším. Ne, že by nebyli lépe placené práce, ale tady se skloubí velmi dobré peníze (Umbrella podle mých informací nemá konkurenci v platech v pravidelné linkové dopravě v Česku) a jistota práce. Zvláště, pokud jezdíte na jedné lince, máte o práci postaráno bez výkyvů jaké zažívá např. zájezdová doprava. Práci u Umbrelly musím chtě nechtě dělit na tři období. Před covidem, v covidu a po covidu. Práce před covidem byla super. Nejprve jsem začal jezdit pro seznámení na...

Rok 2023 - a jedeme dál...

Za tři roky se toho přihodí hodně. A nám, co kroutíme tím kulatým nesmyslem to utíká rychle... většinou.  V těch třech letech jsem dál pracoval pro Flixbus, pak nastal Covid19, uzavření hranic, tím pádem uzemnění od volantu k "pozemnímu personálu" na dílnu... pak chvíli taxi, náklaďáky... no a zpátky na Flixbus. Kruh se zdánlivě uzavřel. K tomu všemu, co jsem tu shrnul v jednom souvětí se v následujících příspěvcích podrobněji vrátím.  Ale proč se zase vypisuju tady? Když jsem odešel z Anglie a přestal psát blog, hodně z vás si žádalo pokračování. V poslední době mi alespoň jednou za tři, čtyři měsíce někdo napíše, že je škoda, že to skončilo nebo jestli nechci psát dál o tom, co dělám teď. Jenže, dokud jsem pracoval u Flixbusu pro českou firmu, měl jsem s tím popravdě trochu problém. Ačkoli Umbrella Coach & Buses s.r.o., která byla dosud mým zaměstnavatel a která jak jsem psal už v roce 2019 je největším dopravcem pro Flixbus v Evropě, je skvělou firmou, silnou a prosper...

Vzpomínky na Londýn - Buran ve velkoměstě :-)

Na začátek nutno podotknouti, že jsem pražák a tak se necítím býti ve "svém" městě a ve "své" zemi buranem. Spíše naopak. Orientuju se zdatně v hlavním městě, nedělají mi problém trasy metra či systém tramvajové dopravy a vím, co to je, když se řekne: "sejdeme se pod vocasem". Tohle všechno se poněkud smazává ve chvíli, kdy se dostanete do jiného velkoměsta. Pravda, kdyby člověk přišel z vesničky s pěti staveními, kde největším povyražením je nedělní cesta do vedlejší vsi, kde mají i kostelík, asi by na tom byl hůř. Ale ani jako pražák odkojený Vltavou nemáte vyhráno. Prvně jsem tenhle pocit zažil v Paříži, když jsem se měl zorientovat v plánu metra. Se základními znalostmi systému metra, tedy co je to přestupní stanice, že jsou linky barevně odlišené a že se musí vlézt pod zem, aby člověk našel vlak, máte určitý náskok... Ale na druhou stranu srovnejte toto:   Už na první pohled vám musí být jasné, v čem je zakopaný pudl. Stojíte před tím, zíráte na to a ...

Vzpomínky na Londýn - Střípky I.

Jeden či několik dílů tohoto blogu bych rád věnoval zvláštnostem. Nepovažuji se za znalce Velké Británie, některé odlišnosti budu možná i interpretovat nepřesně, ale důležité je, že sem si jich všiml... a o tom chci mluvit. Anglie je odlišná v mnoha ohledech. Je to svým způsobem samostatný ostrov, který ve srovnání s tím, na co jsme zvyklí z České republiky nabízí těch rozdílů obrovské množství. A nejen rozdílů, ale i zajímavostí, nečekaností a zvláštností. To, že se narozdíl od evropského prostoru v Anglii jezdí vlevo, nikoho nepřekvapí a asi byste mne měli za blázna, kdybych vám to tady předkládal jako objev. Asi stejně, jako kdybych vám tu překvapeně povídal, že Anglii vládne královna. Ne, ne, já chci mluvit o maličkostech, na které narazíte při vašich procházkách. Jako například:  Metro (Underground, Tube) Z Prahy jsme zvyklí na to, že metro = podzemní doprava. V Londýně, navzdory názvu Underground vede 55% tratí na povrchu a zbytek pod povrchem. Další rozdíl, s...

Vzpomínky na Londýn - HMS Belfast

Druhá z mých vzpomínek na Londýn, když jsme už u těch lodí, musí zákonitě patřit válečné lodi HMS Belfast. Ta mne vlastně uvítala v Londýně a byla první "pamětihodností", kterou jsem si prolezl :-) Doslova. Hned druhý den, co jsem byl v Londýně, jsem vyrazil do města. O mém druhém dni v Londýně si můžete přečíst zde: https://busdrivercz.blogspot.com/2018/06/druhy-den-v-londyne-no-tak-jsi-mne-teda.html Byl jsem natěšený vidět z Londýna něco víc než ten ošuntělý hotel, ve kterém jsem přespal... a kupodivu se ráno i vzbudil, (po takové noci člověk chápe úsloví, že každé ráno se člověk znovu rodí), a vyrazil jsem na metro. Vystoupil jsem na stanici "Monument", vylezl z podzemky na ulici a nadechl se. Londýn. Asi minutu stojím, vnímám si tu atmosféru a crr... telefon. Dalších cca 15 minut jsem strávil telefonováním na všechny světové strany, že jsem v pořádku, živý atd. atd. Položil jsem telefon, abych ho vzápětí zvedl znovu. Tentokrát přepnout...